Dinsdag 4 okt. Maramboi Tented Camp bij het Lake Manyara

4 oktober 2016 - Lake Manyara National Park, Tanzania

Om 07.00 uur onze wekker.opstaan want om 08.30 uur komt Ely ons ophalen en het regent als we de gordijnen open doen. De temperatuur is prima.
We hebben een paraplu dus het kan ons niet deren. Onze tassen worden opgehaald. Het ontbijt is prima met een gebakken eitje met tomaat, heerlijk vers fruit en groene thee, lekker relaxed samen ontbijten.
Om 08.30 staat Ely voor en gaan we op pad. Het doel vandaag is Lake Manyara. We leren Jambo te zeggen wat hallo wil zeggen. Ely roept voortdurend Akuma Natata en laat ons weten dat hij ermee wil zeggen: alles oké maak je geen zorgen.
Onderweg rijden we langs kleine bedrijvige dorpjes en aanschouwen we het landschap.
Om 12.30 komen we aan bij Maramboi Tented Camp. Daar verblijven we de komende twee nachten. Een hartelijk welkom met een hibiscus sapje. De "tent" is een prachtig houten huis op palen. De wanden zijn horren dus het af en toe verkoelende windje komt heerlijk binnen.
We kunnen lunchen tussen 13.00 - 14.00 uur. En om 16.00 uur een wandeling naar het meer onder leiding van een gids.
Als we gaan lunchen zien we een kleine tafel met wat heerlijke zaken. Daar eten we van en zijn dan eigenlijk al voldaan, maar dan............komt the mane course. Een groot dienblad met verschillende bakjes met eten. Véél teveel!! We hebben nog een paar kleine hapjes genomen en de rest gelaten. Morgen houden we er rekening mee.
We hebben vrije tijd tot 16.00 uur. Zittend op ons balkon zien we zebra's, gnoes, een schildpad en horen voortdurend het gezang van heel veel verschillende vogels.
Tegen vieren gaan we onze gids opzoeken.
We wandelen heel rustig, inmiddels schijnt de zon in volle hevigheid, naar het meer.
Onze gids wijst ons op verschillende sporen zichtbaar in de aarde, o.a. van twee leeuwen
We zien impala's, gazellen, pelikanen, jakhalzen, flamingo's en nog meer zebra's en gnoes.
De geluiden die wij horen zijn afkomstig van de dieren. Verder is het stil en voel je je een met de natuur.
Om 18.00 uur zijn we weer terug. Voldaan van al dit moois. Even opfrissen en omkleden. Vanaf 19.00 uur diner!

1. Reine:
    4 oktober 2016
    Habari Sanah? (Hoe gaat het), hakuna matata (geen zorgen). Jullie eerste dag, en het klinkt al helemaal te gek Krijg heimwee naar Afrika liefs Reine en Wim
  2. Reine:
    4 oktober 2016
    Sorry eerste reactie waarschijnlijk niet doorgekomen? X
  3. Frits mulder:
    4 oktober 2016
    Wat een gaaf verhaal. Nu al. De reis er naar toe, maar vooral de snelle overgang. Van van der Valk naar zebra's is dus echt 24 uur. Dat lijkt me echt prachtig.
    Het avontuur is begonnen en voor je het weet zit je er midden in.
    We blijven jullie volgen en genieten mee,
    Groet, frits en anneke