Champagne lunch

16 oktober 2016 - Zanzibar, Tanzania

Het weer in NL zou vandaag ook weer even wat beter zijn, maar a.s. week gaat de temperatuur weer terug naar 12gr. Fijn als wij dus terugkomen, gelijk de berevellen weer aan, zal even wennen worden.
De zondagmorgen relaxed begonnen met een droge badkamer, en een heerlijk ontbijt met het mooie uitzicht op de tuin en weer het prachtige weer. Luxe hoor 's-ochtends de gordijnen open doen en elke dag is het stralend weer en strak blauw.
Voor het ontbijt toch eerst even de badlakens halen en op "onze" ligstoelen neerleggen. Blijft een dubbel gevoel, maar je moet er wel aan mee doen. Gelukkig is het wel weer zo dat er redelijk genoeg plaatsen beschikbaar blijven als je veel later komt, maar toch, op ons plekje komt alleen in het begin zon en daarna komt er wat meer schaduw, zodat wij niet gaan verbranden, wat tot zover heel goed gaat.
Als wij ons uiteindelijk hebben geinstalleerd begint er naast ons een invasie van al het personeel dat gaat slepen met stoelen, tafels, tafellinnen, bestek etc etc.van het terras naar het strand. Iemand heeft bedacht dat de lunch op het strand moet worden geserveerd en daarmee is men zeker twee uur bezig om alles op te bouwen.
Tegelijkertijd zijn de "green fingers" (de tuinlieden met achterop hun shirt deze tekst) bezig om met de grote palmbladen, die zij vanochtend uit de palmen hebben gesneden, een afdak te maken voor het lopend buffet, tafelversiering en beschutting. Natuurlijk gingen wij kijken hoe zij dat deden, waarop voor Marjo een prullenbakje wordt gemaakt en voor mij een gevlochten hoed met bloemen, stond heel chique, neem het mee naar huis voor carnaval of zo.
Even verder stond trouwens de katapultman, een van de "green fingers" die onmiddellijk als er kraaien overvlogen of wilden landen deze met dennenappels vanuit de katapult wegjoeg, heel effectief en origineel, hij moest alleen de hele dag rond het terras blijven opletten.
Hierna een van de obers aangesproken en hem gevraagd om voor de lunch een tafeltje aan het water te reserveren en twee champagneglazen op de tafel te plaatsen, want wij hadden de fles champagne, die wij bij aankomst voor onze honeymoon hadden gekregen, nog koud staan.
Bij aanvang van de lunch werden wij naar "ons tafeltje" geleid en ging de ober de champagne fles ontkurken. Hij deed dat heel formeel, liet mij eerst proeven en schonk daarna Marjo en mij een glas in.
"Love was in the air", hoe fijn kan je het hebben als je op zo'n bounty-plekje met z'n tweetjes geniet van al het heerlijks en het prachtige weer en het uitzicht
Opvallend alleen was dat wij ineens Nederlands hoorden praten maar dat kwam omdat de gasten van het ernaast liggende hotel de lunch bij ons gebruikten en wij voor het eerst met de gasten van het hotel (all inclusieve) mee-aten. "Gelukkig gingen die weer terug" , heb ik dat gezegd, nee dat heb ik niet gezegd.
's-Middags moest het er dan eindelijk van komen, wij dus de zee in. Heerlijk warm, maar wel erg zout en ook erg nat....... oh ja, omdat ik dus mijn zwembroek niet had meegenomen, ging ik in mijn "hommetje", zag er ook keurig uit hoor.
Daarna nog een een paar baantjes trekken in het zwembad, was zelfs iets kouder, maar ook erg nat toch en snel terug naar onze bedjes, opdrogen en opwarmen in de stralen  van de ondergaande zon.
Voordat wij zouden terug gaan naar onze kamer om ons toilet te maken en voor te bereiden op het avondprogramma (diner, live muziek en gaan slapen) nog een een kopje thee gedronken, bleek tussen 4 en 5 zelfs gratis te zijn en er werden koekjes en cakes erbij geserveerd, hadden wij eerder moeten weten, of ook misschien beter van niet.
Weer opgefrist en ons avontoilet aangetrokken gingen wij op weg naar het terras waar voor aanvang van het diner elke avond, het personeel wordt toegesproken door de chef en telkens weer opnieuw wordt uitgelegd hoe zij de gasten het naar hun zin moeten maken, omgaan met lastige vogels die er natuurlijk ook zijn en aanwijzingen over de bediening krijgen. Denk dat zoiets wel bijdraagt aan het "wohlgefül" van de gasten.
Moet ook nog gezegd worden dat wij bij het eten buiten op het terras zaten met een zacht windje en de volle maan die op ons scheen. Dit vooral gezegd hebbend dat als wij volgende week woensdag weer thuis zijn, deze ervaring in ons geheugen is gebeiteld.
Morgen maandag de laatste dag op Zanzibar met een lunch elders, waarvoor wij zijn uitgenodigd door onze reisagent.
(Teksten bij foto's komen morgen, WiFi laat ons in de steek)

1. Reine:
    16 oktober 2016
    Wauw!!!!! Dat is genieten hoor‍❤️‍‍
    Love Reine XX
  2. Connie:
    16 oktober 2016
    Aan jullie stralende gezichten te zien verveelt het nog lang niet. Zuig je maar goed vol met al deze fijne ervaringen en bereid je voor op een frisse terugkeer. Nog een paar dagen deze bijzondere "match made in heaven" belevenissen ervaren. Geniet er nog lekker van,
    Cees en Connie