Maandag op dinsdag 11 oktober. Wat een nacht.

11 oktober 2016 - Zanzibar, Tanzania

Maandag aangekomen en Ik voelde mij inmiddels gelukkig al weer een stuk beter maar nu dinsdagmorgen hebben wij een heel onrustige nacht gehad omdat Hans nu begon te spoken.
Om 00.45 maakt Hans mij wakker omdat hij heftige pijn op zijn borst had en hevig aan het transpireren was en zich beroerd voelde. Via de receptie kom ik in kontakt met een dienstdoende dokter. Leg hem alles uit en hij stelt meer vragen. Hij besluit te komen. Om 2.45 is hij bij ons, dr Saed.
Na onderzoek stelt,hij vast dat er geen hartproblemen zijn maar dat de longen wat vol klonken en dat klopt want Hans hoest al enige tijd wat slijm op.
Hij zegt ook vaker patiënten te zien met dit soort klachten na een safari. Een groot aantal dagen vroeg op en lange uren in een jeep over hobbelige wegen. Veel stof wat de longen ook niet goed doet. Hij krijgt een sterke pijnstilling, antibiotica en een slijmoplossend middel. Na de rekening te hebben betaald, $240,-, ging de dokter om 03.45 weg, met de mededeling dat hij om 12.00 nog even zou komen kijken. Fijne en serieuze dokter.
Vanochtend wij zijn nu allebei "brak" van deze gesloopte nacht en hebben de dag verder in alle rust doorgebracht met een beetje eten, lekker rusten op de kamer en ons terras.
's-Avonds, mooi plekje op het terras van de eetzaal opgezocht, genoten van onze maaltijd, van de de heerlijke weer easy listening muziek van nu een Afrikaanse band, gekeken naar een voorstelling van Masai people en daarna naar bed gegaan. Een lange nacht zou ons goed doen en morgen weer gezond en uitgerust op.

1. Connie:
    12 oktober 2016
    Pfft lieve Marjo en Hans, wat moet dat schrikken zijn geweest. Gelukkig troffen jullie een heel goede arts, die de schrik heeft kunnen wegnemen. Geniet de komende periode en doe rustig aan. Neem de tijd....het grootste cadeau wat op jullie lijstje staat.
    Kus van ons
    Connie
  2. Trudy en Rens:
    12 oktober 2016
    Wat een schrik, pijn op de borst. Maar hij heeft zich natuurlijk ook ernstig zorgen gemaakt om zijn kersverse vrouw. En dan alle vermoeienissen!!!! En jullie zijn ook geen 50 meer!!!
  3. Anneke:
    12 oktober 2016
    Wauw wat een verhalen, wat een schrik!!! Neem alsjeblieft De TIJD om tot rust te komen en GENIET van en met elkaar! Dikke kus